اند) در بحث جدول روسيتر-پرسی اشاره شد که در استراتژی های ساخت تلقی برند به هنگام مواجهه با رفتارهای ناشی از محرک های مثبت،استراتژی های تبديلی، مزيت اغلب در اجرا معرفی می شود و زمان بَر خواهد بود. اين امر استفاده از تبليغات استاندارد را جهت ‘آزمايش’ کارآمد بودن پيام با دشواری مواجه می سازد. در دهه 1990 يک برند غذايی به بازار آمد که در معرفی خود از يکترانه ساده استفاده می کرد و به انبوهی از مزايا اشاره داشت که خيلی متمايز کننده نبودند. نحوه اجرا، بويژه مولفه های بصری و سرعت ارائه، سعی بر آن داشت تا بطور تلويحی برند را ‘مدرن’ جلوه دهد.جای تعجب نبود وقتی که از مردم در باره پيام آن می پرسند، مردم به مزايای عنوان شده در ترانه اشاره می کردند. تعداد اندکی در باره ‘مدرن’ بودن آن صحبت می کردند. اما استراتژی های تبديلی زمان بَر هستند و در اينجا نيز همين اتفاق رخ داد. طی يک مطالعه نظارتی مستمر، وقتی که از مردم سوال می شد ‘چه برند يا برندهايی را با عنوان “يک برند مدرن، امروزی” می شناختند؟’ از برند غذايی جديد نام می بردند حتی با اينکه بعنوان بخشی از پيام به آن اشاره نمی کردند. اين نمونه خوبی است از توییتر به خوبی در این راه بهره گیری کنید. این راهکارها بعلاوه دیگر محسنات، شما را قادر خواهندساخت پایگاه داده ای بزرگ از کاربران داشته باشید و از بازخورد آنان به خوبی مطلع شوید. وبسایتهایی همچون MailChimp اجازه ثبت تا سقف 2000 کاربر، استفاده اشتراکی از فیس بوک و تبلیغ خدمات و اپلیکیشن را به شما میدهد. www.thecocktailapp.com وبسایت رسان در این زمینه است.5– نسخه های موقتی و نسخه های دائمی ( فروشی )در حال حاضر از 500000 اپلیکیشن موجود در فروشگاه اپل، 39% اپلیکیشنهای رایگان هستند که 82% از دانلودها را به خود اختصاص داده اند. این درحالیست که اگر اپلیکیشن شما نسخه رایگان داده باشد، امکان تغییر حالت از استفاده رایگان به دائمی برای کاربران بسیار زیاد است. برخی اوقات کاربران برای پرداخت 500 دلار برای یک وسیله یا دستگاه خوشحالند.اما وقتی نوبت به پرداخت 1.99 دلار برای یک اپلیکیشن است، انها به فکر فرورفته و از خود می پرسند چرا بایستی چنین پولی پرداخت کنم.وقتی شما نسخه رایگان اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار می دهید، در واقع شانس خرید را برای آنان که حتی قصد استفاده از ان را نداشتند فراهم می نتوانید مشتری را متقاعد کنید که به نیازهای او اهمیت میدهید و او را درک میکنید ، نمیتوانید اثر خوبی بر او بگذارید. ارتباط پایهای با مشتریدر نحوه پاسخگویی و مطالبی که به افراد میگویید ، سنجیده عمل کنید.واژهها، زبانبدن و رفتار شما باید گرم ، مثبت، حامیانه و دلگرم کننده باشد.اگر اینگونه عمل کنید ، پاسخ مشابهی دریافت خواهید کرد.درحالی که همیشه حق با مشتریان نیست اما حقیقت آن است که آنها همیشه مشتری هستند.هدف شما این است که تمایل آنها برای ملاقات مجدد با خود را برانگیزید.پاسخگویی شما آنها را تشویق میکند تا با شما تماس بگیرند. بهجای دماسنج، تنظیمکننده دما باشید.منفعلانه دمای مشتریان را اندازهگیری نکنید ، بلکه با اقدامات و سخنان خود ، دمای معامله را تنظیم کنید.درباره روز کاری خود فکر کنید. فهرست کارهای قابل کنترل را در یک طرف کاغذ و کارهای غیرقابل کنترل را در طرف دیگر کاغذ بنویسید.نگاهی به قسمت غیرقابل کنترل بیاندازید و فهرست خود را مجددا ارزیابی کنید.آیا نمیتوانید حداقل بر تعدادی از این عوامل اثر بگذارید؟ شما بیشتر از آنچه فکر میکنید، کنترل دارید و موثر هستید. اکنون لینک امضای خود به صفحه ی فروشگاهتان هدایت می کنید. به پرسش های کاربران در وبسایت های "پرسش و پاسخ" جواب دهید پاسخ دادن به پرسش کاربران در وبسایت هایی نظیر Yahoo Answers می تواند شما را به عنوان یک متخصص معرفی کند. اگر پاسخ های شما به اندازه ی کافی خوب باشند می توانید عده ی دیگری از کاربران را به سایت خود هدایت کنید. حضوری موثر در شبکه های اجتماعی داشته باشید شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای مطلع کردن دنیا نسبت به تجارتتان هستند. اما برای فروش اولیه بهتر است تمرکز خود را روی تکنیک های موثر برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر قرار دهید. ممکن است از خود بپرسید که آیا شبکه های اجتماعی نقش مهمی در برنامه ی بازاریابی من دارند؟ بدون شک همین طور است. به نظر من شبکه های اجتماعی می توانند ابزاری قوی برای ارتباط با مشتریان باشند و به شما برای شکلگیری ذهنیت هدفمند جامعه کمک کنند. با برداشتن گام های اولیه و ایفا کردن نقشی فعال، قادر به ساخت پایگاه قدرتمندی در شبکه های اجتماعی برای تجارت خود خواهید بود.البته در این مورد نیز استثناهایی وجود دارد. اگر قصد فروش محصول خاص و خلاقانه ای را
بهترین نمونه های بازاریابی اینترنتی در ایران[ يکشنبه 15 فروردين 1395 ] [ 7:09 ] [ امین ]