بیش از سه میلیون کاربر منحصر به فرد در ماه، به یکی از مطرح ترین برندهای حوزه کاری خود تبدیل شده است. بدون پینترست ما نمی توانستیم امروزه به این جایگاه ارزشمند دست یابیم. البته همانطور که بسیاری از شرکت ها و برندها امروزه متوجه شده اند، این موفقیت فقط از طریق به اشتراک گذاری تصاویر به دست نیامده است.ما پس از آزمون و خطاهای بسیار، توانسته ایم 10 رمز و رازی را که باعث می شود پینترست به سکوی پرش شرکت ها تبدیل شود، دست یابیم:1. خودتان باشیددر پینترست، تفاوتی بین برندها و کاربران معمولی وجود ندارد. نحوه کارکرد این دو یکسان است. شما ببینید مردم چگونه از پینترست استفاده می کنند و واکنش آنها به رویدادهای مختلفی که در این شبکه منتشر می شود چگونه است. همانند دیگر پلتفرم های اجتماعی، در پینترست نیز دوستی، صمیمیت و دوری از تکلف، بسیار مهمتر از بارگذاری انواع و اقسام عکس ها و مطالب است. ضمناً همین اول کار به یاد داشته باشید که خواندن مقالات (از جمله همین مقاله ای که اکنون پیشروی شماست) به خودی خود کافی نیست.2. تصاویر عالی خلق کنیدواضح است که بازیگران اصلی پینترست «تصاویر» هستند. بنابراین شما باید تعريفي بوده است كه در اكثر منابع موجود در زمينه تبليغات اينترنتي كمتر تعريف مشخصي از آن ارائه شده است.البته در ادبيات جديد تبليغات ، بعضاً تعاريفي نيز براي تبليغات اينترنتي ذكر گرديده است.براي مثال، دوكافي (1996) از اولين كساني كه زمينه تبليغات اينترنتي و چگونگي نگرش مصرف كنندگان به آن تحقيقاتي را انجام داده، در مقاله خود تحت عنوان ارزش تبليغات و تبليغات در وب تبليغات اينترنتي را ازنظر مصرف كنندگان دربردارنده انواع بسياري از مطالب و مضامين تجاري موجود در وب مي داند.از تبليغات الكترونيكي شبيه به تبليغات سنتي (تابلوهاي تبليغاتي و بنرها) گرفته تا انواع ديگري كه متفاوت از تبليغات سنتي هستند (مثل ايجاد پايگاه اينترنتي). به همين گونه، اشلوزر و ديگران (1999) تبليغات اينترنتي را هر نوع محتوا و مضمون تجـاري موجود در اينترنت مي دانند كه شركتها بــــراي آگاه كردن مصرف كنندگان درمورد كالاها و خدمات خود طراحي مي كنند. بعضي ديگر ( PATON AND CONANT, 2002 ) نيز تبليغات اينترنتي را به طور ساده استفاده از اينترنت براي انجام تبليغات دانسته اند.لذا با درنظرگرفتن بعد رسانه اي اينترنت و باتوجه به تعريف توسعه آگاهی برند است. آگاهی لازمه تمامی بازارهاست، ابتدا به اين خاطر که ذهنيت ريسک خريد را کاهش می دهد و دوم اينکه در بسياری از بازارهای با درگيری-پايين می تواند خريد را در پی داشته باشد. همچنين لازم است که مصرف کنندگان دريافت هايی را در خصوص کيفيت عملکرد برند توسعه دهند و اين دريافت ها با گروه محصول و استانداردهای اعمال شده بواسطه رقابت مقيد می گردند. اين به درک عمومی پذيرش محصول مربوط می شود . اين دو دريافت در کنار يکديگر ريسک خريد مصرف کننده را کاهش می دهند و ما می توانيم بگوييم برندی که به سطح معقولی از هر دو عامل دست يابد به مرحله 1 برند وارد شده است. داده های ميلوارد براون نشان می دهند که برای بسياری از برندها بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان هرگز ارتباط خود را به ماورای اين نقطه توسعه نمی دهند.برای اينکه يک برند به مرحله 2 برند وارد شود دوعامل مهم مورد نياز است، درک تمايز و تناسب شخصی. برای اينکه يک برند بواقع از سوی مصرف کننده از ساير برندهای رقيب متمايز به نظر برسد، سه باور بايد شکل بگيرد، اينکه برند با ساير برندها فرق دارد (چه مثبت چه منفی)، اينکه اين تفاوت منحصر به برند می داده نشود ، و تبلیغات شما فقط در نتیجه جستجوی گوشی های نوکیا به نمایش در می آید.Quality Score چیست؟Quality Score شبیه به یک سیستم بررسی کیفیت است . این ویژگی یک نمره کیفیت بر می گرداند که این نمره, حاصل محاسبه نمایش تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی می باشد . یعنی شما تبلیغی را که به کاربران نمایش داده اید دقیقا همان چیزی است که کاربران دیده اند . فرض کنید که تبلیغ سئو و بهینه سازی کرده اید ولی زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود ، موضوع دیگری را مشاهده می کند . و این اصلا خوب نیست . باید تلاش کنید که Quality Score خود را بالا ببرید.در این مثال توضیح واضح از Quality Score را به شما نشان خواهیم دادفرض کنید که کاربری به دنبال “جوراب راه راه” در گوگل می گردد و زمانی که این کلمه را جستجو می کند , سیستم تبلیغاتی گوگل , گزینه (هایی) را برای آن نمایش می دهد ؛ زمانی که این کاربر بر روی این تبلیغات کلیک کرد و به هدف خود رسید یعنی دقیقا وارد صفحه ای شد که نیاز آن را برطرف می کند ، Quality Score سایت مورد نظر بالا می رود و بدینگونه موفقیت خوبی را کسب خواهد کرد. در ضمن شما علاوه بر این که کمپین
دپارتمان بازاریابی اینترنتی راتین[ سه شنبه 9 تير 1394 ] [ 1:56 ] [ امین ]